Kto załatwił dotację?


Decyzja zapadła 5 marca. Dzień później do regionalnych mediów dotarło oświadczenie biura parlamentarzysty. Czytamy w nim m.in.: „Dzięki zaangażowaniu, z jakim poseł Krzysztof Gadowski zabiegał u marszałka Sejmiku Wojewódzkiego, pana Janusza Moszyńskiego, a następnie w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego na rzecz Drogi Głównej Południowej, prace związane z wykonaniem tej inwestycji rozpoczną się w 2009 roku (...)”. Zdziwienia treścią pisma nie kryje prezydent Janecki, tłumacząc, że z prośbą o poparcie starań w sprawie przeforsowania wniosku wystąpił do trzech posłów: Tadeusza Motowidły, Krzysztofa Gadowskiego i Grzegorza Janika.
– Jeśli mam uczciwie powiedzieć, to najczęściej kontaktowałem się z tym ostatnim. Wiadomo, że Ministerstwo Rozwoju Regionalnego jest we władaniu Prawa i Sprawiedliwości, więc to za jego pośrednictwem szukałem poparcia dla naszego wniosku – mówi prezydent Janecki. Okazało się, że poparcie było potrzebne. Na szczeblu resortu dotację dla województwa śląskiego okrojono bowiem o 58 mln euro, z 200 do 142 mln. Do Brukseli trafiło ostatecznie pięć z siedmiu projektów zaakceptowanych przez marszałka. W Warszawie uznania nie zyskały plany zadaszenia Stadionu Śląskiego i budowy drogi łączącej Jaworzno z autostradą A4.
– Cieszę się ogromnie, że te pieniądze trafią do naszego miasta, które samo nie byłoby w stanie sfinansować tej inwestycji. Prezydent i tak musi szukać w budżecie ponad 38 mln zł, aby zabezpieczyć środki na tzw. wkład własny. Gratuluję wszystkim pracownikom urzędu, którzy pracowali nad tym projektem. Pamiętam, że na początku wielu nie wierzyło, że kiedykolwiek uda się zrealizować te zamierzenia, a koncepcje trafią na półkę albo do kosza. Dzisiaj będzie to największa inwestycja prowadzona przez miasto w całej jego historii i zapewne przyczyni się do jego rozwoju – mówi poseł Gadowski.
Kwota dofinansowania z Unii Europejskiej wyniesie nieco ponad 36 mln euro i dotyczyła będzie odcinka od drogi wojewódzkiej 933 (ulicy Pszczyńska w Jastrzębiu) do węzła autostrady A1 w Mszanie. Wszystko ma kosztować nieco ponad 46 mln euro. Brakującą sumę dołoży miasto. Szosa ma być gotowa do 2012 roku.

Komentarze

Dodaj komentarz