Koszt zakupu elektrycznego autobusu marki SOR czeskiej produkcji to ok. 1,6 mln zł / Starostwo Wodzisław
Koszt zakupu elektrycznego autobusu marki SOR czeskiej produkcji to ok. 1,6 mln zł / Starostwo Wodzisław

Autobus EBN11 jest niskopodłogowy i ma trzy drzwi otwierające się na zewnątrz. Na pokład może zabrać do 91 pasażerów, w tym jest 27 miejsc siedzących. Na jednym ładowaniu elektrycznym autobus przejeżdża od 150 do 230 kilometrów, w zależności od układu tras. Średni czas ładowania baterii wynosi 4 - 5 godzin, ich pojemność to 172 kWh.

Jak mówi przedstawiciel firmy SOR Poland Jan Waśkiewicz mamy do czynienia ze sprawdzoną konstrukcją, autobus bez większych problemów porusza się po Czechach. W sąsiedniej Ostrawie jeździ ich sześć.

Wodzisławskie starostwo wraz PKS-em w Raciborzu najpierw chce sprawdzić jak elektryczny autobus zachowuje się podczas jazdy lokalnymi drogami. – Jak poradzi sobie w naszych warunkach. Po testach przeanalizujemy sytuację i zastanowimy się wspólnie nad ewentualnymi możliwościami wprowadzenia takiego autobusu do floty naszego przewoźnika – mówi starosta Leszek Bizoń, który razem z wicestarostą Tadeuszem Skatułą w poniedziałek oglądali pojazd i odbyli krótką jazdę testową.

– Autobusy marki SOR mamy u siebie od 2017 i sprawdziły się. Są oszczędne i mało awaryjne. Teraz będziemy testować elektryczny autobus tej firmy na różnych konfiguracjach lokalnych tras i zobaczymy, czy potwierdzą się przedstawione dane – wyjaśnia Damian Knura, prezes PKS Racibórz.

Test elektrycznego pojazdu prowadzono w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Dodajmy, że taki autobus kosztuje ok. 1 mln 600 tys. zł.

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz