Skumaj Team.
Skumaj Team.

 

W ostatnim czasie, z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego nastolatkowie odwiedzali przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych, by umilić im czas, w którym pozbawieni są wielu aktywności i zabaw. 

- Jako młodzi ludzie, twórcy grupy sKuMaJ Team, uczniowie Zespołu Szkół Nr 2 im. Wojciecha Korfantego w Jastrzębiu-Zdroju, postanowiliśmy oswoić epidemię. Sami zauważyliśmy, że zwykłe, codzienne relacje międzyludzkie są ograniczone, a żyjąc w izolacji tęsknimy za normalnym kontaktem z drugim człowiekiem. Jak tylko władze zezwoliły na uruchomienie przedszkoli i szkół podstawowych dla najmłodszych dzieci - w tak zwanym okienku pomiędzy kolejnymi falami pandemii, stworzyliśmy projekt skierowany właśnie do tej grupy. Postawiliśmy na emocje, zabawę oraz interakcje - podsumowuje akcję jastrzębski team.

 Dzięki nim, najmłodsi mogli liczyć na chwile beztroskiej zabawy.

 - Umożliwiliśmy dzieciom wspólne przeżywanie chwili - cieszenie się swoją obecnością. Uznaliśmy, że dzieci przebywające w przedszkolach, czy też uczące się w początkowych klasach szkoły podstawowej, potrzebują beztroskiej zabawy. Mają już dość obaw związanych z pandemią, a dochodzące do nich informacje za pośrednictwem mediów, mogą wzbudzać w nich niepokój.  W ramach wolontariatu zaproponowaliśmy przeprowadzenie cyklu zajęć w jastrzębskich przedszkolach i szkołach podstawowych, klasy I-III pt. Oswoić epidemię. Sytuacja epidemiczna umożliwiła nam odwiedzenie trzech placówek i przeprowadzenie zajęć z około setką dzieci. Niestety, musieliśmy przerwać realizację naszego projektu w związku z trzecią falą koronawirusa - dodają.

Nastolatkowie przygotowali także propozycje kilku zabaw. Oto one:

 

“Czego brakuje”

Dzieci siadają w kółku, a jedna osoba wchodzi do środka. Do kółka dajemy również 6 różnych przedmiotów (kredka, klocek, but itp.). Osoba siedząca w kółku ma chwilę czasu, żeby zapamiętać wszystkie przedmioty. Po tym zamyka oczy, a wtedy osoba z kółka wyznaczona przez panią, zabiera i chowa jedną rzecz. Zadaniem dziecka siedzącego w kółku jest odgadnięcie, której rzeczy brakuje.

“Malarz”

Dzieci siadają w kółku, a jedna osoba siada w środku i stuka w podłogę, reszta dzieci pyta ,,Kto tam?”, dziecko odpowiada ,,Malarz”, wszyscy: ,,Czego szukasz?”, dziecko: ,,Farby”, wszyscy: ,,A w jakim kolorze”. Dziecko wybiera kolor np. czerwony i wtedy wszystkie dzieci, które mają na sobie coś czerwonego zamieniają się miejscami. Dziecko, które było na środku również zajmuje miejsce w kółko, a osoba, która zostanie bez miejsca, staje się malarzem.

Komentarze

Dodaj komentarz