UM Rybnik.
UM Rybnik.

Na ulicy Bolesława Chrobrego zlikwidowany został funkcjonujący tu wcześniej pas postojowy dla samochodów, a w jego miejsce wykonano dwukierunkową drogę rowerową, oddzieloną od jezdni pasem zieleni. Docelowo będzie ona łączyć dwukierunkową drogę rowerową, która przebiega przez ul. Kościuszki z ul. 3 Maja.

Co mieszkańcy zyskają po wprowadzeniu zmian?

  • dwukierunkową drogę rowerową,
  • pas zieleni oddzielający drogę dla rowerów od pasów dla pojazdów (zieleń miejska wkrótce wykona nasadzenia),
  • bezpieczniejsze skrzyżowanie z ul. 3 Maja oraz mniejszą prędkość na prostym odcinku drogi ze względu na zawężenie pasów ruchu dla pojazdów i zmianą profilu łuku,
  • przyjazną i bezpieczną przestrzeń, która jest jednym z elementów spójnej polityki aktywnej mobilności miejskiej.

 Co pozostało do zrobienia? Modernizacja skrzyżowania wraz z sygnalizacją świetlną ul. Bolesława Chrobrego z ul. Tadeusza Kościuszki, tak aby połączyć przejazdem rowerowym drogi rowerowe na tych ulicach.

- Przykład ulicy Bolesława Chrobrego pokazuje, jak ważne jest podejście promujące ruch rowerowy i pieszy, który często jest sprawą drugorzędną – przekonuje Łukasz Karbowiński, rybnicki Oficer Rowerowy - Pamiętacie ile kolizji i wypadków miało miejsce na skrzyżowaniu 3 Maja i Chrobrego?  A Ile wypadków było w ostatnim roku kiedy prowadzono tam prace?  Nie jest to jaskrawy przykład jak spowolnienie ruchu (wynikające akurat z prowadzonego remontu) odniosło pozytywny skutek? – takie pytania stawia sobie i użytkownikom tej trasy rybnicki Oficer Rowerowy.

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

  • Michał Czekam na wypadki ... niestety 06 lipca 2021 18:53Gdzie jest znak koniec drogi rowerowej wraz ze znakiem ustąp pierwszeństwa? Gdzie są światła dla pieszych - powinny być standardem na wielopasmowych drogach w tym dla rowerów. Jak zwykle to kierowca ma mieć oczy dookoła głowy a pozostali "mają pierwszeństwo".

Dodaj komentarz