KMP Żory Oszust przedstawił się jako pracownik bankowego departamentu bezpieczeństwa
KMP Żory Oszust przedstawił się jako pracownik bankowego departamentu bezpieczeństwa

Wzbudził zaufanie i uśpił czujność mieszkanki Żor. Podszywający się pod pracownika departamentu bezpieczeństwa znanego banku, zadzwonił z numeru takiego samego jak prawdziwy numer infolinii i poinformował o podejrzanych transakcjach na koncie należącym do kobiety.

- Rzekomy przedstawiciel banku cierpliwie tłumaczył rozmówczyni, że pomoże jej zabezpieczyć przed kradzieżą konto, a nawet radził jak uchronić się przed oszustami. Następnie poprosił o pobranie i zainstalowanie aplikacji, która miała usunąć złośliwe oprogramowanie na telefonie kobiety – informuje aspirant sztabowa Kamila Siedlarz, oficer prasowa komendy policji.

Mieszkanka Żor krok po kroku zastosowała się do instrukcji, zalogowała się do banku i zmieniła hasło. Wówczas to zaczęły do niej napływać sms-y o operacjach wykonanych z jej konta. Zaniepokojona zapytała „konsultanta” co się dzieje, a ten uspokoił ją, że są to właśnie przelewy, które próbował zrealizować oszust. Niestety dopiero, gdy pokrzywdzona wpisała w przeglądarkę „oszustwa bankowe” zorientowała się, że padła ofiarą jednego z nich.

- Apelujemy – bądźcie czujni! Jeśli dzwoni do Ciebie przedstawiciel banku i podaje się za pracownika departamentu bezpieczeństwa, ROZŁĄCZ SIĘ i zadzwoń do swojego banku. Najprawdopodobniej to OSZUST, który będzie próbował wyłudzić od Ciebie dane i okraść Twoje konto. Oszustwa „na pracownika banku” nie są niczym nowym, z tą różnicą, że obecnie przestępcy wykorzystują identyczne numery telefonu, jak te bankowe i podają się za przedstawicieli departamentu bezpieczeństwa – prosi rzeczniczka.

 

Komentarze

Dodaj komentarz