Materiał partnera
Materiał partnera

Zmagasz się ze znalezieniem pracownika?

Nie Ty jeden! Aż 70% biznesów ma problemy ze znalezieniem wystarczającej ilości rąk do pracy. Tak wynika z raportu ManpowerGroup „Rozwiązanie problemu niedoboru talentów: dowiedz się, czego chcą pracownicy” z 2020 r.

Wśród przyczyn wymienia się malejące bezrobocie oraz wyjazd polskich specjalistów za granicę. Co więcej, w niektórych branżach gospodarki ilość wykwalifikowanych pracowników nie jest w stanie sprostać dynamicznie wzrastającemu zapotrzebowaniu na siłę roboczą.

W jakich branżach najtrudniej o pracownika?

Według badania Pracuj.pl „Rynek Pracy Specjalistów H1.2021” najpilniej poszukiwani są specjaliści ds. sprzedaży i finansów oraz pracownicy branży IT. Pracę z łatwością znajdą też doradcy klienta, pracownicy fizyczni czy inżynierowie.

Jak znaleźć pracowników?

Współcześnie najpopularniejszym sposobem szukania pracowników są ogłoszenia w Internecie.

Możesz skorzystać z portali poświęconych ofertom pracy tylko z Twojej branży albo zamieszczających lokalne ogłoszenia. Jednak jeśli zależy Ci na szerokiej puli kandydatów, skorzystaj z ogólnopolskich portali pracy. To właśnie tam miliony osób szukają pracy. 

A jeżeli już teraz potrzebujesz pracownika, zacznij od sprawdzenia oferty najpopularniejszego serwisu rekrutacyjnego w Polsce - zajrzyj na dlafirm.pracuj.pl

Jak napisać ogłoszenie o pracę?

Ważne, aby treść ogłoszenia była łatwa do zrozumienia i atrakcyjna. Powinna też odpowiadać na najważniejsze pytania kandydatów.

Uwzględnij informacje o pracodawcy, zakresie obowiązków oraz wymaganych kwalifikacjach. 

Opisz także oferowane warunki zatrudnienia:

  • wynagrodzenie
  • czas pracy, 
  • miejsce wykonywania pracy,
  • rodzaj umowy,
  • korzyści pozapłacowe.

Przyciągnij uwagę osoby poszukującej pracy. Czasami wystarczy przyjazny ton ogłoszenia, żeby ewentualny kandydat chętniej wysłał swoje zgłoszenie. 

Warto wiedzieć:

  • Mile widzianą praktyką jest poinformowanie już na tym etapie o wysokości oferowanego wynagrodzenia.
  • Duża grupa kandydatów przegląda oferty prac pod kątem lokalizacji, dlatego warto podać adres firmy.

 

Określ, jakiego rodzaju odpowiedzi na Twoją ofertę oczekujesz. Czy kandydat musi wysłać CV, czy wystarczy zgłoszenie telefoniczne?

Jak rekrutować, by pracownik pozostał z nami na długo?

Rekrutacja i przyuczenie nowego pracownika pochłaniają czas i pieniądze. Dlatego warto zadbać, by nowy pracownik chciał zostać w firmie jak najdłużej. W miarę możliwości zaoferuj więc korzystne warunki pracy. Na satysfakcję pracownika wpływa nie tylko wynagrodzenie, ale też dobra atmosfera i korzyści pozafinansowe np. możliwość korzystania ze służbowego samochodu.

Komentarze

Dodaj komentarz