Materiały prasowe.
Materiały prasowe.

Nowinką technologiczną są kamery zamiast lusterek bocznych zwiększające bezpieczeństwo podróżnych. Dodatkowo zainstalowano bramki świetlne w drzwiach wykrywające pasażerów i uniemożliwiające ich przytrzaśnięcie. Autobus wyposażony jest również w pompę ciepła ogrzewającą wnętrze. 

Czy podobne maszyny pojawią się w Międzygminnym Związku Komunikacyjnym?

Jest na to spora szansa. Największe miasta należące do Związku już nie tylko mówią o zakupie autobusów elektrycznych, ale podejmują konkretne działania.

Pojawienie się najnowocześniejszych pojazdów na drogach naszych miejscowości nie jest możliwe bez pozyskania funduszy zewnętrznych. Cena jednego autobusu to kwota ok. 2,5 mln zł. Stąd wniosek Międzygminnej Komunikacji Autobusowej (były PKM), wysłany już w styczniu do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, o dofinansowanie zakupu 5 pojazdów elektrycznych, które miałyby obsługiwać głownie trasy w Jastrzębiu-Zdroju. Władze miasta wspierają tę inicjatywę, co w przypadku tego przewoźnika jest kluczowe. MKA jako nowy podmiot nie posiada potencjału kredytowego i zdolności zabezpieczenia ewentualnych zobowiązań.

O autobusy elektryczne zabiegają także Żory. Jedenaście elektryków miałoby obsługiwać bezpłatną komunikację lokalną. W tym przypadku, jeszcze w grudniu, wniosek do NFOŚiGW złoży Międzygminny Związek Komunikacyjny. Władze miasta zadeklarowały już pełne wsparcie, także w zakresie ewentualnych zabezpieczeń dotacji czy pożyczek.    

Galeria

Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz