Karolina Trela Przystanek koło sądu w Rybniku, gdzie  doszło do incydentu
Karolina Trela Przystanek koło sądu w Rybniku, gdzie doszło do incydentu

-Ten pan często zachowuje się wobec pasażerów paskudnie, jest bezczelny. Nie otwiera drzwi ludziom z autobusu. Trzeba samemu nacisnąć przycisk, by „łaskawie” otworzył drzwi i wypuścił ludzi na zewnątrz. Kiedy w desperacji zaczęłam wołać, usłyszałam: „Królowo, w domu też ci otwierają drzwi? - żali się pani Barbara (nazwisko do wiadomości redakcji).   

Jak twierdzi pasażerka, kierowca robi to złośliwie. Świadkami zdarzenia była koleżanka kobiety i jakiś chłopak, którzy też chcieli wysiąść.

- Kierowca na moment zatrzymał autobus na przystanku przy sądzie, ale nie wypuścił ludzi i powoli zaczął odjeżdżać. Wówczas zaczęłam głośno krzyczeć, żeby otworzył te drzwi – podkreśla pani Barbara.

Kobieta zaznacza, że w taki sposób nie zachowuje się żaden inny kierowca. Wszyscy otwierają drzwi, pasażerowie nie muszą naciskać guzika.

- Są bardzo uprzejmi – stwierdza rybniczanka.  

Bardzo szybko dostaliśmy odpowiedź z Komunikacja Miejska w Rybniku. Dyspozytor przesłał nasze pytania do spółki Kłosok, która zatrudnia rzeczonego kierowcę.

"Przeprowadziliśmy z kierowcą rozmowę, w której przyznał, że zachował się niewłaściwie w stosunku do pasażerów. Jak tłumaczy, był zdenerwowany wcześniejszą sytuacją z ruchu drogowym" – czytamy w wyjaśnieniach przedstawiciela firmy do redakcji.

Kierowca, po rozmowie z kierownikiem wyraził skruchę i przeprosił pasażerów za zaistniałą sytuację. Spółka tłumaczy też, że autobusy komunikacji miejskiej w Rybniku są wyposażone w tzw. gorący przycisk. Mogą z niego korzystać pasażerowie, chcący wsiąść lub wysiąść z pojazdu. - Gorący przycisk zapobiega utracie zimnego lub ciepłego powietrza – w zależności od warunków atmosferycznych oraz pory roku. Bo otwierane są tylko te drzwi, którymi  pasażerowie chcą wsiąść lub wysiąść.

- Najmocniej przepraszamy i mamy nadzieję, że taka sytuacja już nie będzie miała więcej miejsca – zaznacza firma.

Trzymamy za słowo.       

Komentarze

  • Piotr 11 lipca 2022 12:36Po to jest przycisk do otwierania drzwi zeby pasazer sobie drzwi otworzył .
  • boguszowice 08 lipca 2022 08:26bardzo mily kierwoca jezdzi linia nr 15 boguszowice petla o godzinie 5.15 naprawde kierowca z powolania napewno jest duzo takich kierowcow bardzo sympatyczne rowniez sa panie ktore prowadza autobusy pozdrawiam wszystkich kierowcow
  • mati 07 lipca 2022 22:51Kiedys autobus lini nr 1 rozjechałby mnie gdybym nie odskoczył.. Było to w godzinach wieczornych, pedził chyba z 80.
  • Bartek 05 lipca 2022 18:33Wyjeb... Na zbity pysk . Jak ja byłbym w tym autobusie to te trzeci otworzyłby wlasnymi zębami. Wiem o kim mowa , pajac złośliwie jeździ autobusem z prędkością 20 km a zanim korek
  • . 05 lipca 2022 10:34Leon dobrze mówi
  • Ania 05 lipca 2022 09:34Jak ja się cieszę ze już nie muszę jeździć Rybnickimi autobusami! To się zdarzało nagminnie, szczególnie u 2-3 kierowców. Czasami chciałam kupić bilet i kierowca brał sobie napiwek bo nie miał wydać, albo na bilet normalny drukował ulgowy. Straszne. Ile razy się dobiegało na przystanek to kierowca patrząc w oczy odjechał.
  • EMka 05 lipca 2022 08:50Zachowanie tego kierowcy w stosunku do niepelnosprawnego pasażera również pozostawia wiele do życzenia, udawał że nie widzi, po reakcji innych ludzi dysząc sapiąc łaskę robił, że pomógł wsiąść do autobusu...
  • gość 04 lipca 2022 23:23Kurna chata co to za dno - otrzymaliście raczej odpowiedź z Komunikacji Miejskiej w Rybniku, to się normalnie odmienia!
  • Leon 04 lipca 2022 23:15Chcę wysiąść, to naciskam przycisk. Jaki problem? Upośledzenie umysłowe czy lenistwo pasażerów?

Dodaj komentarz