– Do spółki wniesiemy aportem już zakupione lub planowane do nabycia pociągi. Obecnie mamy nowoczesne składy osobowe typu Flirt i Elf. Kolejne pojazdy szynowe kupimy w najbliższym czasie. Spółka nie będzie konkurowała z Przewozami Regionalnymi PKP, w których województwo śląskie ma 9,2 procent udziałów. Nasze pociągi będą kursowały tam, gdzie teraz nie docierają PKP, choć byłaby taka potrzeba, bo życzą sobie tego mieszkańcy. Powołanie spółki pozwoli nam organizować przewozy kolejowe według rzeczywistych potrzeb – zaznacza Aleksandra Marzyńska, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Na powstanie spółki musi zgodzić się Sejmik Województwa Śląskiego.
– Do spółki wniesiemy aportem już zakupione lub planowane do nabycia pociągi. Obecnie mamy nowoczesne składy osobowe typu Flirt i Elf. Kolejne pojazdy szynowe kupimy w najbliższym czasie. Spółka nie będzie konkurowała z Przewozami Regionalnymi PKP, w których województwo śląskie ma 9,2 procent udziałów. Nasze pociągi będą kursowały tam, gdzie teraz nie docierają PKP, choć byłaby taka potrzeba, bo życzą sobie tego mieszkańcy. Powołanie spółki pozwoli nam organizować przewozy kolejowe według rzeczywistych potrzeb – zaznacza Aleksandra Marzyńska, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Na powstanie spółki musi zgodzić się Sejmik Województwa Śląskiego.
Komentarze