Wypromować kulturę
85 proc. tej kwoty dała Unia Europejska, a system ma być realizowany do końca 2012 roku. W jego ramach na antenie Telewizji TVT już ruszył cykliczny program „Kulturalny Donosiciel”, który można też oglądać na kanale miejskim portalu YouTube. Wkrótce pojawi się drukowany informator kulturalny. Będzie dodawany do samorządowego miesięcznika i rozdawany. Ruszy też serwis www.kultura.rybnik.eu. Organizatorzy imprez będą mogli bezpłatnie dodawać tam kolejne informacje.
– Oczywiście przypilnujemy, żeby nie było tam np. kryptoreklamy – wyjaśnia Krzysztof Jaroch, naczelnik magistrackiego wydziału promocji i informacji. Gmina kupi ponadto pięć infokiosków. Cztery staną w teatrze, galerii Focus Mall, Klubie Energetyka i muzeum, a jeden będzie przenośny. Na 70 najbardziej uczęszczanych przystankach i w wybranych miejscach pojawią się gabloty, w których będą wywieszane plakaty o imprezach. Kolejny pomysł to oznakowanie miejsc i wydarzeń za pomocą tzw. fotokodów. Miasto chce tu wykorzystać system bluetooth marketing, więc każdy zainteresowany mieszkaniec otrzyma konkretne dane na telefon komórkowy. Wystarczy włączyć opcję bluetooth. W najruchliwszych punktach miasta stanie 17 ekranów LCD, na których na bieżąco będzie wyświetlana informacja o ofercie kulturalnej. Na ścianie teatru zostanie zainstalowany ekran LED o wymiarach 8 na 4,5 m.
Co będzie po 2012 roku? – Ekrany, LED, infokioski, strona internetowa zostaną. Problem może być z programem telewizyjnym oraz z informatorem, ale może znajdą się np. reklamodawcy, którzy zechcą wesprzeć takie inicjatywy – mówi Krzysztof Jaroch. System zaprezentowano w magistracie, gdzie zaproszono organizatorów imprez z różnych kręgów. Mariola Rodzik-Ziemiańska, inicjatorka m.in. Spotkań ze Sztuką, zwracała uwagę, że przydałaby się większa koordynacja imprez, żeby się nie nakładały. Wojciech Student z Kulturalnego Clubu mówi, że informacja o imprezach tak naprawdę już jest. Trzeba tylko przekonać młodych, by na nie przychodzili. – Może miasto powinno fundować uczniom bilety i organizować nawet obowiązkowe wyjścia do np. kina? Wtedy w przynajmniej garstce ludzi wyrobi się nawyk uczestniczenia w życiu kulturalnym – zastanawia się Wojciech Student.
Zainteresowanych udziałem w projekcie odsyłamy do osób odpowiedzialnych za jego realizację: nr tel. 32 439 23 00 lub e-mail: infokultura@kultura.rybnik.eu.
1

Komentarze

  • Eterno Vagabundo Optyka starego mola książkowego. 28 listopada 2010 18:17 Po cóż ten zamęt i tyle wrzawy ?! Za dwa miliony, dla dobra sprawy, Trza kupić książek; boć do tej pory, W książnicach liche są księgozbiory.

Dodaj komentarz