Milion na promocję!
Może dzięki dotacji miastu wreszcie uda się ściągnąć duży kapitał. Po odłączeniu Radlina, Rydułtów, Marklowic i Pszowa oraz zlikwidowaniu kopalni 1 Maja Wodzisław został sam na placu boju, bez większego zakładu pracy i bez kopalni. Od dawna walczy o inwestorów i ożywienie gospodarcze. Póki co jednak bez rewelacyjnych efektów. Mieszkańcy narzekają, że bieda aż piszczy, a miejsc pracy jest jak na lekarstwo. Teraz jednak sytuacja może się zmienić! Kilka dni temu do urzędu dotarła bardzo dobra wiadomości, iż miasto otrzyma ponad 1,2 mln złotych na promocję w sferze gospodarczej i inwestycyjnej.
Jak dowiedzieliśmy się w magistracie, celem będzie wypromowanie marki „Wodzisław Śląski” w skali ogólnokrajowej i europejskiej z uwzględnieniem terenów inwestycyjnych leżących na obszarze miasta. – W planach jest przeprowadzenie szeroko zakrojonego programu z zakresu działań typu city marketing, co oznacza, że zrealizujemy ogólnopolską kampanię promocyjną, łączącą w sobie cechy kampanii produktowej i wizerunkowej – poinformowała nas Anna Szweda-Piguła z biura promocji i informacji wodzisławskiego magistratu. Marcin Sieniawski, kierownik biura, zauważa, że poziom konkurencji na samorządowym rynku marketingu terytorialnego jest bardzo wysoki. Gminy masowo biorą udział w targach inwestycyjnych.
– Postanowiliśmy przyjąć strategię wyprzedzającą, zapewniającą bezpośredni kontakt z potencjalnymi inwestorami i skupiającą ich uwagę na naszym potencjale rozwojowym – dodaje. Wodzisław chce się stać miastem otwartym, dynamicznym i gotowym na napływ kapitału. Dzięki tak dużemu dofinansowaniu będzie mógł promować przede wszystkim siedem atrakcyjnych obszarów inwestycyjnych o łącznej powierzchni ponad 100 ha. – Wszystkie te tereny są całkowicie lub częściowo uzbrojone. Łatwo też do nich dojechać. Z pewnością mają spory potencjał, a zatem warto je prezentować – zapewnia prezydent Mieczysław Kieca. Projekt ruszy w przyszłym roku.



Trzeci projekt
Przypomnijmy, że do tej pory w Wodzisławiu zrealizowano już dwa duże projekty związane z promocją gospodarczą „Wodzisław Śląski – Południowa Brama Polski\' oraz „Inwestycyjna Unia Gmin”. Oby ten trzeci okazał się przełomowy i zakończył pozyskaniem prawdziwych inwestorów, a nie jedynie spotkaniami biznesowymi, które dla mieszkańców niczego nie zmieniają. (izis)

Komentarze

Dodaj komentarz