Ostrzy z internetu


W swojej konkurencji „Ostrzy” jako jedyni przedstawiciele Polski otrzymali nominację i znaleźli się na tzw. krótkiej liście, obejmującej 14 autorów najlepszych stron internetowych, prezentacji multimedialnych czy kampanii reklamowych w internecie.W tej cyfrowej kategorii do konkursu zgłoszono 1500 produktów reklamowych związanych z nowymi mediami: komputerem i internetem. Za najlepsze złożone z wybitnych specjalistów jury uznało produkty wykonane na zamówienie Volvo i Nike.OS3 zgłosiło do konkursu własną witrynę internetową (www.os3.pl). To już jej czwarta wersja, dostępna w sieci od stycznia tego roku.- Włożyliśmy w nią tyle pracy, że trudno byłoby znaleźć klienta, który byłby nam w stanie za taki produkt zapłacić - mówi Tomasz Pruszczyński, dyrektor zarządzający OS3 Multimedia. Wspólnie z Damianem Rutkowskim założyli swoją firmę siedem lat temu. Damian studiował wtedy inżynierię miejską w rybnickim Centrum Kształcenia Inżynierów Politechniki Śląskiej. Tomasz wcześniej przerwał te same studia i właśnie wrócił z wojska. Ich firma mieściła się w maleńkim mieszkanku w centrum Rybnika. Pierwszą rzeczą, którą wyprodukowali, był CD-ROM „Galeria Multimedialna - Rybnik 1997”. Po włożeniu jej do komputera można było poznać rybnickich artystów: malarzy, muzyków, poetów, i ich dzieła. Część nakładu kupił urząd miasta. W kolejnych latach OS3 wydało jeszcze dwie wersje rybnickiej galerii. Po drodze zdobyło pierwszych klientów i pierwsze zlecenia. Dziś należą do ścisłej czołówki interaktywnych agencji w kraju, choć - jak sami mówią - bardziej znani są na rynku ogólnopolskim niż lokalnym. Od czterech lat mają swoje biuro w Warszawie - to tam zdobywają najpoważniejszych klientów i największe zlecenia.- Tu, w Rybniku, tworzymy, tam sprzedajemy - wyjaśnia Tomasz Pruszczyński. Od trzech lat wygrywają przetargi na tworzenie i prowadzenie strony internetowej Ministerstwa Finansów. Wśród ich klientów jest Peugeot Polska, Absolut (meble), a ostatnio również Media Markt. Z firmy typowo projektowej zmienili się w firmę doradczą, która wskazuje swoim klientom, jak najlepiej wykorzystać nowe media, głównie internet. W OS3 mówią wprost: - Stać nas na zrobienie serwisu internetowego, dzięki któremu jego właściciel będzie zarabiać pieniądze. Ale nie tylko zyski się liczą, od dwóch lat OS3 prowadzi też niedochodowy rybnicki portal internetowy - www.rybnik.com.pl.Nie działają sami. Wspólnie z Rybnickimi Sieciami Internetowymi (RSI), Agencją Grafiki „Jotka”, a ostatnio i studiem fotograficznym Inis tworzą OS3 Group (www.os3.group.com.pl).Jak to w reklamie, liczą się świeże pomysły, ale i umiejętność wykorzystania dostępnych technologii. Często zdarza się, że strona internetowa bądź prezentacja multimedialna przygotowana na zlecenie polskiej filii jakiegoś zachodniego koncernu jest lepsza od tego, czym dysponuje macierzysta firma.Zespół OS3 liczy 35 osób. Najbardziej kreatywną grupę stanowią graficy, animatorzy, informatycy. Wciąż szukają młodych - zdolnych, ale takich, którzy już coś potrafią.- Jesteśmy jedyną firmą, która tu na miejscu „hoduje” talenty. Nie trzeba wcale wyjeżdżać do Warszawy, by robić rzeczy dobre i dobrze się sprzedające - twierdzi Tomasz Pruszczyński.

Komentarze

Dodaj komentarz