Ruchliwa wojewódzka droga 935, wylotowa trasa z Rybnika. Nic dziwnego, że wzdłuż ulicy Żorskiej pobudowano markety, siedziby firm i stacje paliw. Lokalizacja znakomita. Tymczasem, o dziwo, „ugorem” stoi była stacja benzynowa koncernu Łukoil. Ogrodzony metalowymi przęsłami kompleks budynków z dystrybutorami, podziemnymi zbiornikami na paliwa, automyjnią zarasta trawą. Taki widok nie przysparza miastu splendoru. Ale to nie wina rybnickiego magistratu.
- Teren po stacji Łukoil przy ulicy Żorskiej nie należy do miasta, podobnie jak grunt za nią, na którym kiedyś była stacja diagnostyczna – podkreśla Agnieszka Skupień, rzeczniczka ratusza. - Dla wizerunku miasta, każde takie zapomniane, niezagospodarowane miejsce jest stratą. Niestety tu decyduje właściciel terenu – dodaje.
Magistrackie biuro obsługi inwestora ma pytania do właściciela terenu i próbuje coś wskórać.
Do takiego stanu nieruchomości przy ulicy Żorskiej doprowadziła sekwencja zdarzeń z ostatnich lat. Jesienią 2009 roku prezes Łukoilu ogłosił wycofanie koncernu z planów dynamicznej rozbudowy sieci stacji i budowy terminalu paliwowego w Polsce. Powodem zamrożenia inwestycji miało być negatywne nastawienie Polaków do rosyjskiego biznesu. Z czasem sieć rosyjskich stacji przejęła austriacka firma AMIC Polska. Pytamy więc w Warszawie. - Nie jesteśmy już właścicielem stacji w Rybniku przy ulicy Żorskiej 50. Umowa jej dzierżawy została zakończona w 2019 roku – mówi Irmina Karpińska, przedstawicielka AMIC Polska. Austriacy uruchomili i prowadzą dwie byłe stacje paliw Łukoilu w Rybniku: przy ulicy Wodzisławskiej i przy ulicy Reymonta. Trzecią, tę właśnie przy Żorskiej 50 przejęło Metro Properties związane z siecią marketów Makro, z którym sąsiaduje nieczynna stacja.
- Z informacji jakie udało mi się uzyskać, jesteśmy na etapie szukania dzierżawcy tego terenu. Jeśli tylko coś się w tym temacie zmieni, będę informował pana redaktora – odpowiedział na nasze zapytania Jakub Jarczewski, szef działu informacji w Metro Properties
Komentarze