Materiał partnera
Materiał partnera

Ciekawy i przyciągający uwagę kształt etykiety

Oryginalna etykieta powinna mieć ciekawą formę. Pod tym względem istnieje dziś praktycznie pełna dowolność. Drukarnie produkujące nalepki na opakowania stosują bowiem sztancowanie, czyli inaczej wykrawanie, do którego wykorzystuje się specjalne wykrojniki pozwalające na uzyskanie rozmaitych kształtów.

Najpopularniejsze są oczywiście etykiety o kształcie prostokąta, kwadratu lub koła. To uniwersalne rozwiązania, które można zastosować zarówno na opakowaniach napojów, jak i innych produktów spożywczych, a także kosmetyków czy chociażby świec. Bez problemu mogą ozdobić produkty wykonane z różnych materiałów. Ich kształt sprawia, że łatwo rozmieścić na nich najważniejsze informacje, co zwiększa czytelność nalepki. Dodatkowo są znane i lubiane przez klientów.

Czasami warto jednak postawić na pewne urozmaicenie. Jeśli chce się wyróżnić na tle konkurencji i zaskoczyć zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów, dobrze jest się zdecydować na etykiety o nietypowym, finezyjnym kształcie. Nalepki z wymyślnymi zawijasami czy zaokrągleniami to ciekawa odmiana, która wzbudza zainteresowanie. Ich projekt musi być jednak bardzo dobrze przemyślany. Trzeba bowiem pamiętać, że takie etykiety wciąż powinny być przede wszystkim czytelne.

Odpowiednia grafika i dobrze dopasowana kolorystyka

Aby zaprojektować ładną i oryginalną etykietę, trzeba też zwrócić uwagę na jej kolorystykę. Barwy powinny przyciągać uwagę, a przy tym być ze sobą odpowiednio zestawione. Podczas projektowania warto również dowiedzieć się czegoś o psychologii kolorów. Okazuje się bowiem, że poszczególne odcienie mają różny wpływ na odbiorców. Przykładowo, niebieski kojarzy się z zaufaniem, natomiast czerwony działa pobudzająco. Dobór odpowiedniej barwy zależy więc od tego, jaki produkt opatrzono tą etykietą i do kogo jest on kierowany.

Chcąc wzbudzić zainteresowanie w klientach, trzeba też zadbać o niebanalną grafikę. Również w tym przypadku warto zastanowić się, kto jest odbiorcą danego produktu. Do jednych konsumentów bardziej będą przemawiały eleganckie, minimalistyczne obrazy, a do drugich kolorowe, zabawne i pełne energii. Oprócz tego należy zwrócić uwagę, czy dana grafika odpowiada identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa. Powinna być spójna z polityką marki, ponieważ dzięki temu wyróżni się na tle konkurencji – klienci od razu skojarzą dany produkt z konkretną firmą.

Kropka nad i, czyli uszlachetnienie etykiety

Aby etykieta była jeszcze bardziej oryginalna, warto pomyśleć o dodatkowym zdobieniu. W tej kwestii drukarnie oferują wiele możliwości. Dobrym rozwiązaniem jest np. zastosowanie złoceń, a także lakierowanie lub laminowanie. Dzięki takim zabiegom zwiększa się atrakcyjność nalepek w oczach klientów.

Komentarze

Dodaj komentarz