L. Tyl Umowę podpisali prezydent Rybnika Piotr Kuczera i wójt Pilchowic Maciej Gogulla
L. Tyl Umowę podpisali prezydent Rybnika Piotr Kuczera i wójt Pilchowic Maciej Gogulla

Utworzenie linii jest efektem podpisanego porozumienia międzygminnego z gminą Pilchowice, sygnowanego dziś przez prezydenta Rybnika Piotra Kuczerę i wójta Pilchowic Macieja Gogullę.  Na razie umowa obowiązywać będzie do końca tego roku.

- Nowe połączenie jest odpowiedzią na prośby mieszkańców – podkreśla Piotr Kuczera, prezydent Rybnika. – Z jednej strony mamy sygnały o potrzebie dojazdu do Gliwic. Takie głosy słychać choćby ze strony studentów, ale nie tylko. Z drugiej strony Rybnik jest też celem podróży dla mieszkańców Pilchowic, co widać na przykład po wnioskach, które dostajemy ze szkół średnich – przekonuje prezydent. 

Podobnie uważa wójt Pilchowic:

- Połączenie autobusowe łączące gminę Pilchowice z Rybnikiem to rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony – mówi Maciej Gogulla. - Z jednej strony przesiadka w Wilczy usprawni rybniczanom dojazd do Gliwic, z drugiej zaś dla wielu mieszkańców obu  gmin będzie znaczącym ułatwianiem w codziennych dojazdach, na przykład do pracy czy szkoły - dodaje.  

Nowa oferta została skrojona pod najważniejsze potrzeby, dlatego w godzinach porannych kursy będą częstsze, zaś w porze popołudniowej zachowano równy, dwugodzinny takt. Opracowując rozkład jazdy miasto przeprowadziło analizy ruchu samochodowego, dzięki czemu kursy ułożone są tak, aby rozkład odpowiadał godzinom o największym ruchu. Oczywiście sytuacja będzie na bieżąco monitorowana, by w jak najpełniejszym stopniu odpowiedzieć na potrzeby pasażerów. 

Kursująca w dni robocze linia 34 łączyć będzie rybnicki Plac Wolności z centrum przesiadkowym w Wilczy. Trasa autobusu prowadzić będzie mi.in przez dzielnice Maroko-Nowiny i Rybnicką Kuźnię. Przewidziano po 7 kursów dziennie w każdą stronę.

Połączenie do Wilczy to nie jedyna zmiana w rybnickiej komunikacji, jaka wejdzie w życie 7 lutego 2022.

- Musimy patrzeć kompleksowo na sieć komunikacyjną – wyjaśnia Łukasz Kosobucki, dyrektor rybnickiego Zarządu Transportu Zbiorowego. – Przebieg linii 34 został pomyślany w ten sposób, aby nie tylko zapewnić skomunikowania zewnętrzne, ale także uzupełnić układ komunikacyjny miasta. Stąd pomysł, aby oprócz Śródmieścia autobusy przejeżdżały także przez Maroko-Nowiny i Rybnicką Kuźnię, jako duże dzielnice mieszkaniowe i generatory ruchu. Równocześnie jednak, korzystając z okazji, jaką daje większa liczba kursów, zmieniliśmy rozkłady linii obsługujących północne dzielnice miasta – dodaje.

Jakie to będą zmiany? W godzinach szczytu porannego, gdy zapotrzebowanie jest największe, autobusy z Golejowa i Ochojca będą odjeżdżały w bardziej równomiernie rozłożonych godzinach. Poszczególne kursy też ulegną dopasowaniu, np. autobus o 7:42 z Ochojca został przesunięty na wcześniejszą godzinę, tak by meldując się na Placu Wolności o 7:45 dowieźć na dogodną porę uczniów pobliskich szkół. Z drugiej strony w godzinach pozaszczytowych, gdy zapotrzebowanie jest mniejsze, udało się osiągnąć niewielkie oszczędności dzięki optymalizacji.

Rozkłady jazdy oraz szczegóły związane z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej znaleźć można na stronie rybnickiego Zarządu Transportu Zbiorowego: http://www.ztz.rybnik.pl/

 

Galeria

Image alt Image alt

Komentarze

Dodaj komentarz