Pixabay/zdjęcie ilustracyjne
Pixabay/zdjęcie ilustracyjne

18-letnia kobieta zgłosiła policjantom z Komendy Miejskiej Policji w Gliwicach, że została oszukana poprzez komunikator internetowy. Nastolatka otrzymała prośbę od "znajomej jej osoby" o pożyczkę. Nie upewniając się, przekazała wymagany kod, a następnie straciła 800 zł. Policjanci apelują, aby nie wysyłać kodów bez potwierdzenia, kto jest odbiorcą.

Przestępcy pokonują zabezpieczania do kont na portalach społecznościowych, pozyskując jednocześnie dostęp do aplikacji Messenger i za jej pośrednictwem proszą znajomych oraz rodzinę użytkownika, którego konto przejmą, o pieniądze. Tacy oszuści działają na terenie całego kraju. Mieszkanka Gliwic zorientowała się, że została „nabrana”, dopiero po kontakcie telefonicznym z domniemanym pożyczkobiorcą.

- informują gliwiccy policjanci.

Prośby o wygenerowanie kodu BLIK, wysyłane za pośrednictwem komunikatorów internetowych, to zazwyczaj próba oszustwa. Zanim zdecydujemy się podać kod, warto skontaktować się osobiście bądź telefonicznie z daną osobą, która o nią prosi i wszystko zweryfikować. Z pewnością uchroni nas to przed działaniem oszustów.

Komentarze

Dodaj komentarz