Materiał partnera
Materiał partnera

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie to długotrwały proces, który powinien na bieżąco być uaktualniany. Pozycjonowaniem nazwiemy zatem optymalizację danej strony www w celu dopasowania do algorytmów wyszukiwarki internetowej. Dzięki temu, po wpisaniu do wyszukiwarki przez użytkownika (potencjalnego klienta) fraz kluczowych, pojawi się lista ze stronami związanymi z wyszukiwanymi słowami. Strony znajdujące się na szczycie pierwszej strony listy wyników, mają największą szansę, że użytkownik zainteresuje się nimi. A co za tym idzie, zdecyduje się na usługi danej marki. Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie.

Przykładowo, ktoś może wpisać taką frazę: ,,masażysta Szczecin''. Oznacza to, że szuka ofert masażystów przyjmujących w Szczecinie i chciałby nieco dowiedzieć się o danym fachowcu. Wyszukiwarka zaproponuje strony, które odpowiadają wpisanym przez użytkownika warunkom (masaż dostępny w Szczecinie). Wiadome jest, że użytkownik na ogół sprawdzi tylko kilka pierwszych z góry propozycji stron. Zatem te, które są na dalszych miejscach wyszukiwania, mają mniejsze szanse dotarcia do potencjalnych klientów. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej ma na celu zwiększenie widoczności twojej strony. Więcej na ten temat przeczytamy na stronie https://funkymedia.pl/skuteczne-pozycjonowanie.

Skuteczne pozycjonowanie stron

Strategia pozycjonowania stron www jest bardzo ważna. W celu zwiększenia widoczności strony należy starać się dodawać do tekstów zawartych na wspomnianej stronie słowa kluczowe związane z usługami oferowanymi przez stronę. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych opiera się na pozycjonowaniu, ale nie tylko. Ważne są też inne działania marketingowe, mające za zadanie przyciągnąć zainteresowanie klientów. Najważniejsze jest, aby stworzyć ciekawą i oryginalną ofertę, i równie kreatywnie ją przedstawić poprzez opisy oraz zdjęcia zamieszczane na stronie online.

Link building to zagadnienie ważne w kontekście pozycjonowania. Warto je zatem nieco omówić. Inaczej link building, to po prostu linkowanie. Polega ono na dodawaniu linków zewnętrznych do treści zawartych na swojej stronie - odnośników do innych, wartościowych stron, tematycznie związanych z poruszanych przez nas w konkretnym artykułach zagadnieniami. Linkowanie jest niebywale ważne ze względu na możliwość optymalizacji strony www.

Słowa kluczowe a pozycjonowanie

Wielokrotnie wspominaliśmy, że strony internetowe pojawiające się w wynikach podlegają algorytmom wyszukiwarki. Zatem witryny zawierające wszystkie słowa kluczowe pojawią się wyżej na liście w wyszukiwarce Google. Jednak skąd mamy wiedzieć, jakie frazy może wpisać do wyszukiwarki potencjalny klient? Z pewnością moglibyśmy zgadywać. Jednakże nie o to chodzi. Tak naprawdę wystarczy skorzystać z dedykowanego dla używanej przez nas wyszukiwarki narzędzia do sprawdzania słów kluczy. 

Wiemy już, w jaki sposób sami możemy pozycjonować stronę. Pamiętajmy jednak, że skuteczne pozycjonowanie stron www to proces długotrwały, co oznacza, że trendy i algorytmy się zmieniają, a konkurencja nie śpi. W związku z tym, być może lepiej zwrócić się do firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron. Dzięki temu będziemy mieć spokój i wiedzieć, że specjaliści zadbają o naszą stronę i pokierują nami tak, abyśmy zdołali pozyskać więcej klientów za sprawą witryny.

Komentarze

Dodaj komentarz